Τετάρτη, 20 Μαΐου 2009

Οδηγίες για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα Πληροφορικής

    • Γυμνάσιο

Στα θέματα των γραπτών ανακεφαλαιωτικών εξετάσεων, για το Μάθημα Πληροφορικής Γ’ Γυμνασίου ισχύουν τα εξής:

Σύμφωνα με το Π.Δ. 409/1994

Άρθρο 3
Παρ. 4. Η εξεταστέα ύλη ορίζεται από το διδάσκοντα, γνωστοποιείται εγγράφως στο διευθυντή του σχολείου, καταχωρίζεται στο βιβλίο ύλης και γνωστοποιείται στους μαθητές. Ως εξεταστέα ύλη κατά μάθημα ορίζονται τα 3/5 της ύλης που διδάχθηκε με την προϋπόθεση ότι αυτά δεν είναι λιγότερα από το μισό της διδακτέας ύλης.

Παρ. 6. Κατά τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, τα θέματα διατυπώνονται έτσι ώστε να ελέγχεται η απόδοση πληροφοριακών γνωστικών στοιχείων και να διερευνάται η ικανότητα του μαθητή να εφαρμόζει, να συνδυάζει, να συνθέτει, να κρίνει και γενικότερα να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό.

Επίσης αναφέρεται… Γ2/2839/25.5.94 Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ

Όσον αφορά το μάθημα της πληροφορικής οι μαθητές υποχρεούνται να απαντήσουν στις έξι (6) από τις εννέα (9) ερωτήσεις θεωρητικού και εφαρμοσμένου χαρακτήρα. Οι ερωτήσεις εφαρμοσμένου χαρακτήρα δεν μπορούν να είναι περισσότερες από τρεις (3).

Σύμφωνα με το Π.Δ. 429/91, από τα (6) θέματα μη εφαρμοσμένου χαρακτήρα τα τρία (3) το πολύ θα είναι θέματα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων και τα υπόλοιπα θέματα θα είναι κρίσης. Από τα (3) θέματα εφαρμοσμένου χαρακτήρα το πολύ (1) ή (2) θα είναι θέματα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων και τα υπόλοιπα κρίσης.

Τα θέματα πρέπει να είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, ακρίβεια και λιτότητα και να καλύπτουν όσο το δυνατόν ευρύτερο φάσμα της εξεταστέας ύλης. Πρέπει ακόμα να συμφωνούν με την ορολογία της τελευταίας έκδοσης του διδακτικού βιβλίου «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» Γ΄ Γυμνασίου

Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων πρέπει να είναι ανάλογος των δυνατοτήτων των μαθητών και οι απαντήσεις σ’ αυτά να μπορούν να δοθούν με άνεση στο διατιθέμενο χρόνο.

Επιπλέον έχοντας υπόψη τις οδηγίες του Δ.Ε.Π.Π.Σ. οι συνάδελφοι μπορούν να χρησιμοποιούν και ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου δηλ. ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, σωστού-λάθους κλπ. Οι ερωτήσεις αυτού τύπου δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τις 3 ή 4.

    • Γενικό Λύκειο

Τα μαθήματα Πληροφορικής, «Πολυμέσα – Δίκτυα, Εφαρμογές Λογισμικού, Εφαρμογές Πληροφορικής – Υπολογιστών», δεν εξετάζονται γραπτώς. Θέση γραπτού βαθμού επέχουν σε αυτά οι βαθμοί σχετικών ατομικών ή ομαδικών εργασιών που ανατίθενται στους μαθητές στο πλαίσιο των μαθημάτων αυτών. Εξαίρεση αποτελεί, το μάθημα «Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα», όπου η γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό περιλαμβάνει τρία θέματα θεωρίας και μία άσκηση ή πρόβλημα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η βαθμολογία προκύπτει κατά 60% (3x20%) από τα θέματα της θεωρίας και κατά 40% από την άσκηση ή το πρόβλημα.

    • ΕΠΑ.Λ.

Το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» θεωρείται γραπτώς εξεταζόμενο και θέση γραπτού βαθμού επέχει σε αυτό ο βαθμός σχετικής γραπτής ατομικής εργασίας που ανατίθεται στους μαθητές για το σκοπό αυτό στο πλαίσιο του μαθήμάτος αυτού. Το θέμα της εργασίας ανατίθεται από τον καθηγητή που διδάσκει το κάθε μάθημα και μπορεί να είναι κοινό για όλους τους μαθητές του τμήματος ή διαφορετικό για κάθε μαθητή ή ομάδα μαθητών. Η εργασία ανατίθεται σε χρόνο που κρίνει κατάλληλο ο διδάσκων και σε κάθε περίπτωση το αργότερο μέχρι την 1η Μαΐου. Η γραπτή αυτή ατομική εργασία είναι ανεξάρτητη από την τις ατομικές και ομαδικές συνθετικές- δημιουργικές εργασίες του άρθρου 8 (Π.Δ. 50, ΦΕΚ 81/ 08-05-08).

Τα υπολόιπα μαθήματα Πληροφορικής (θεωρητικά, εργαστηριακά και μικτά) του τομέα και των ειδικοτήτων, εξετάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις για την αξιολόγηση των μαθητών της Τ.Ε.Ε..

Γενικότερα

  1. Tα θέματα των γραπτών προαγωγικών, απολυτήριων και πτυχιακών εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις. Οι ερωτήσεις είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.
  2. Τα μικτά μαθήματα (θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος) εξετάζονται και βαθμολογούνται χωριστά για κάθε μέρος τους. Ο τελικός βαθμός στο μάθημα αυτό είναι ο μέσος όρος (Μ.Ο.) του θεωρητικού και του εργαστηριακού μέρους και ως βαθμολογία του μαθήματος καταχωρίζεται ένας βαθμός. Το μάθημα σε κάθε περίπτωση θεωρείται ενιαίο.
  3. Τα θέματα ορίζονται από τους διδάσκοντες το μάθημα και είναι κοινά για όλα τα τμήματα των τάξεων του κάθε ΕΠΑ.Λ., ΓΕ.Λ.. Κατ' εξαίρεση είναι δυνατόν να δοθούν χωριστά θέματα, εάν συντρέχει αποχρών λόγος, ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση στο έγγραφο που περιέχει τα θέματα και παράλληλα συντάσσεται και σχετική πράξη στο βιβλίο πράξεων του Διευθυντή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin