Σελίδες

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Ενσωμάτωση του Ελεύθερου Λογισμικού και Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην εκπαίδευση.

 
Η εισαγωγή των ΤΠΕ στην Α/θμια εκπαίδευση ως ξεχωριστό μάθημα έχει ένθερμους υποστηρικτές αλλά και πολέμιους. Δημιουργείται όμως, χωρίς αμφιβολία, μια ιστορική ευκαιρία την οποία η χώρα μας, στις δύσκολες στιγμές που περνά, είναι υποχρεωμένη να αρπάξει. Η ευκαιρία αυτή δεν είναι άλλη από την ενσωμάτωση του Ελεύθερου Λογισμικού και Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Φ.12/652/63838/Γ1/3-6-2010), «θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να καλυφθούν τυχόν ελλείψεις σε Η/Υ στα σχολεία προκειμένου να παρέχονται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές εμπειρίες μάθησης που να σχετίζονται με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας».


Δεδομένου λοιπόν ότι στα περισσότερα σχολεία η προμήθεια των Η/Υ πραγματοποιήθηκε πριν το 2003, θα απαιτηθούν νέοι υπολογιστές στο σύνολο σχεδόν των 800 σχολείων.

Υπολογίζουμε λοιπόν, 800 Σχολεία x 12 Η/Υ ανά σχολείο=9.600 Η/Υ συνολικά.

Με απλούς υπολογισμούς, το κόστος που μπορεί να εξοικονομηθεί μόνο από τα λειτουργικά συστήματα, αγγίζει τουλάχιστον το 1.200.000 ευρώ. Αν φυσικά επαληθευτούν οι φήμες και αντί να μοιραστούν laptop στους μαθητές, εξοπλιστούν τα σχολεία με αυτά, τότε καταλαβαίνουμε ότι τα κέρδη είναι πολλαπλάσια. Άλλωστε το “αμαρτωλό” παρελθόν μας θα πρέπει να μας διδάσκει. Η τελευταία προμήθεια υπολογιστών πραγματοποιήθηκε το 2004, πράγμα που σημαίνει ότι το λειτουργικό σύστημα των υπολογιστών αυτών είναι τουλάχιστον 6-7 ετών. Μόνο για την αναβάθμισή του και την αγορά νέων αδειών χρήσης θα απαιτούνταν πολλά εκατομύρια ευρώ.

Το ποσό που θα εξοικονομηθεί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τεχνική υποστήριξη των σχολείων και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Ήδη, το μεγαλύτερο ποσοστό του εγκεκριμένου από το Π.Ι. εκπαιδευτικού λογισμικού, έχει μετατραπεί, ώστε να εκτελείται και από άλλα λειτουργικά συστήματα (διανομές Linux), κίνηση η οποία υποστηρίζεται επίσημα και από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
 Το ΕΛ/ΛΑΚ όμως εκτός από οικονομικούς λόγους, θα πρέπει να υιοθετηθεί και για κοινωνικούς λόγους. Θα πρέπει να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας τις αρχές του ελεύθερου λογισμικού. Η ανοιχτή σκέψη, η δημιουργικότητα, η ασφάλεια, η ελεύθερη διανομή είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά του ΕΛ/ΛΑΚ, τα οποία μόνο θετική επίδραση μπορούν να έχουν στους μαθητές. Άλλωστε το άγνωστο ελκύει τα παιδιά και το ΕΛ/ΛΑΚ είναι πλέον πιο ώριμο από ποτέ και έτοιμο να τους προσφέρει αυτή τη δυνατότητα.

Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, υπάρχουν άλλωστε διεθνώς παραδείγματα από τα οποία μπορούμε να διδαχτούμε. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες ενέργειες του προέδρου Λούλα στη Βραζιλία, ήταν η δημιουργία ομάδας για τη διάδοση του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση αλλά και σε όλο το δημόσιο 
 έλος, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου παιδείας απώτερος σκοπός είναι η διδασκαλία της Πληροφορικής (ΤΠΕ) να οδηγεί σε πιστοποίηση μέσα στο δημόσιο σχολείο. Είναι εμπόδιο το ΕΛ/ΛΑΚ για την επίτευξη του σκοπού αυτού;

Κάθε άλλο, υπάρχει ήδη το πιστοποιητικό OpenICDL (http://www.openicdl.org.za/), το οποίο παρέχει πιστοποιημένες γνώσεις πληροφορικής, χρησιμοποιώντας ελεύθερο λογισμικό. Πρέπει λοιπόν να πάψει η «αστεία» δικαιολογία, ότι τα παιδιά έχουν συνηθίσει σε κάτι διαφορετικό και ότι το ΕΛ/ΛΑΚ δεν είναι παραγωγικό.


Πηγή: http://alfavita.gr/ank_b/ank8_6_10_1016.php απο Καλτσίδη Χρήστο

Χρήσιμοι σύνδεσμοι σχετικά με την εξάπλωση του ανοιχτού λογισμικού σε άλλες χώρες και στην Ελλάδα:

Τεχνική Στήριξη:
Βραζιλία:
Γαλλία:
Αφρική:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin